Aktuelt

Etableringsansvarlig: - En mer effektiv måte å bestille transport på


Saken handler om:
Swipload blir stadig viktigere for Biltema Norge.
Biltema Norge
Aktuelt

Etableringsansvarlig: - En mer effektiv måte å bestille transport på

Saken handler om:
Swipload blir stadig viktigere for Biltema Norge.
Biltema Norge

I jobben som Etableringsansvarlig hos Biltema Norge må Erlend Borge ofte få tak i transport på kryss og tvers av landet. - Nå klarer jeg meg egentlig ikke uten Swipload i arbeidet mitt, sier han.

I jobben som Etableringsansvarlig må han ofte få tak i transport på ulike steder av landet.

- Idag kan jeg ha behov for å flytte en maskin fra Kristiansand til Egersund. Imorgen må jeg kanskje sørge for at 17 europaller med diverse varer skal flyttes fra Trondheim til Lier – eller motsatt. Det kommer an på aktiviteten i varehusene våre, forklarer han.

En enklere hverdag

- Transportbehovet mitt oppstår på kryss og tvers av landet, og helt uavhengig av hverandre, forklarer Erlend Borge i Biltema Norge.

Tidligere kontaktet Borge mange ulike transportører for å få løst fraktbehovet sitt.

- Transportørene har gjerne sine kjerneområder. Ettersom mine behov er så varierte har det vært vanskelig for meg å knytte meg opp til en fast aktør som kan løse behovene mine hver gang, utdyper han.

Høsten 2020 bestemte han seg for å ta i bruk Swipload.

Alle typer aktører som bestiller transport hos flere ulike transportører, og som bruker epost og telefon i dette arbeidet, vil ha like god nytte av Swipload som meg.
ERLEND BORGE, ETABLERINGSANSVARLIG, BILTEMA NORGE

Swipload er en digital programvare som gir brukeren nye muligheter i transportkjøpsarbeeidet.

Borge var i startfasen usikker på effekten av tjenesten. Samtidig var han villig til å prøve den ut ettersom det var få forpliktelser.

- Swipload krevde ingen større installasjonsarbeid og fremsto som svært oversiktlig med et intuitivt design. Kostnadsmodellen gjorde det enkelt for meg å teste, sier han.

Ble sentralt verktøy

I dag har Swipload blitt et sentralt og viktig verktøy i hverdagen som Etableringsansvarlig.

- Tiden jeg nå bruker på å finne transportører som kan løse oppdragene mine er redusert til et par tastetrykk, forteller han.

- Istedetfor å ringe eller maile rundt til mange ulike aktører oppretter jeg heller et transportoppdrag i Swipload. I løpet av minutter får jeg kontakt med transportører som kan hjelpe meg. Så velger jeg den aktøren som passer best til behovet mitt.

Han fortsetter:

- Og uavhengig av hvor mange transportører jeg benytter iløpet av en måned får jeg kun ett bilag, ettersom Swipload tar seg av alt av fakturering og oppgjør.

Mer effektiv - mer fleksibel

Transportørene som kan frakte oppdragene til Borge blir blant annet varslet direkte på E-post og SMS om fraktoppdraget han kan tilby.

- Dette er fremtidens måte å bestille transport på. Jeg kan poste et oppdrag fredag kveld, eller søndag formiddag, og få priser fra interesserte transportører på sekunder. Og siden alt løses gjennom Swipload trenger man ikke vente før man er tilbake på jobb på mandagen før man vet at behovet sitt er løst.

- Jeg vet ikke hva som er behovene til andre i hverdagen, men jeg vil tro at samtlige aktører som bestiller transport via epost og telefonsamtaler vil ha like god nytte av Swipload som meg, avslutter han.

Få mer verdi ut av transportarbeidet ditt.

Book gratis gjennomgang