Erlend Borge er Etableringsansvarlig i Biltema Norge. (Foto: Biltema Norge)

Publisert: 25.03.21

Etableringsansvarlig: - Fremtidens måte å bestille transport på

Biltema Norge bruker Swipload til å effektivisere og forenkle kjøp av transport.

- Nå klarer jeg meg egentlig ikke uten Swipload, forteller Erlend Borge i Biltema Norge.

I jobben som Etableringsansvarlig må han ofte få tak i transport på kryss og tvers av store deler av landet.

 - Den ene uken kan jeg ha behov for å flytte en maskin fra Kristiansand til Egersund. Dagen etter må jeg kanskje sørge for at 17 europaller med diverse varer må flyttes fra Trondheim til Lier – eller motsatt. Transportbehovet mitt oppstår på kryss og tvers, og helt uavhengig av hverandre, forklarer han.

Fant Swipload

Tidligere kontaktet Borge mange ulike transportører for å få løst fraktbehovet sitt.

- Transportørene har gjerne sine kjerneområder. Ettersom mine behov er så varierte har det vært vanskelig for meg å knytte meg opp til en fast aktør som kan løse behovene mine hver gang, utdyper Borge.

Høsten 2020 tok Erlend Borge i bruk Swipload.

Swipload er en ny digital transportmeglingsplattform som kan brukes av både transportører og aktører med behov for å skaffe seg transport.

Borge var i startfasen usikker på effekten av tjenesten. Samtidig var han villig til å prøve den ut ettersom det var få forpliktelser.

- Swipload krevde ingen kostnad up front, og bruk var gratis frem til en eventuell fraktavtale. Modellen gjorde det enkelt for meg å teste, sier han.

Ble sentralt verktøy

Da han prøvde Swipload for første gang ble transportbehovet hans løst. Siden har han ikke sett seg tilbake. 

I dag har Swipload blitt et sentralt og viktig verktøy i hverdagen som Etableringsansvarlig.

- Tiden jeg nå bruker på å finne transportører som kan løse oppdragene mine er redusert til et par tastetrykk, forteller han.

- Istedetfor å ringe eller maile rundt til mange ulike aktører oppretter jeg heller et transportoppdrag i Swipload. I løpet av minutter får jeg som regel pristilbud på behovet mitt fra flere ulike aktører. Så velger jeg den aktøren og den prisen jeg mener er best.

Han fortsetter:

-  Jeg kan også ta bilde av lasten jeg skal sende, og segmentere på behov, slik at jeg kun får tilbud fra transportører som faktisk kan påta seg oppdraget mitt.

- Og uavhengig av hvor mange transportører jeg benytter får jeg kun ett bilag fra Swipload, som tar seg av alt av fakturering og oppgjør.

Mer effektiv - mer fleksibel

- Dette er fremtidens måte å bestille transport på. Jeg kan poste et oppdrag fredag kveld, eller søndag formiddag, og få priser fra interesserte transportører på sekunder. Og siden alt løses gjennom Swipload trenger man ikke vente før man er tilbake på jobb på mandagen før man vet at behovet sitt er løst.

Transportørene som kan frakte oppdragene til Borge blir blant annet varslet direkte på E-post og SMS om det ledige oppdraget.

- Jeg vet ikke hva som er behovene til andre i hverdagen, men jeg vil tro at andre typer varehus eller kjeder – eller helt andre aktører – som ofte må bestille transport fra flere forskjellige steder, til varierende tider - og med varierende type gods og mengde - vil ha like god nytte av Swipload som meg, avslutter han. 

Alle typer varehus eller kjeder – eller helt andre aktører – som ofte må bestille transport fra flere forskjellige steder, til varierende tider - og med varierende type gods og mengde - vil ha like god nytte av Swipload som meg.

Erlend Borge
Etableringsansvarlig, Biltema Norge

- Book en web-demo av Swipload -

Send oss en henvendelse i kontaktskjemaet under, så tar vi kontakt:

OBS! Til tider har vi mye å gjøre. Av kapasitetshensyn kan derfor ta noe tid før du hører fra oss. Vi gjør vårt ytterste for at dette ikke skal ta lengre tid enn én virkedag.